Salgında Satınalma Süreci Workshop – Murat Arıncı

İçerik sahibi ve sunuş:
Danışman ve Eğitimci Murat Arıncı (Osmed Yön. Kur. Bşk.)

Ücretsizdir.

İÇERİK

  • Satın almanın işletme içindeki rolü ve amaçları
  • Satın almanın stratejisi ve politikaları.
  • Gelişen dünya ekonomisinde satın alma fonksiyonundaki yeni eğilimler, gelecekteki satın almacı profili nasıl olacaktır?
  • Temel satın alma süreci.
  • Satın alma sürecinde evrak, işlem ve iş akışı.
  • Satın almanın lojistik ile ilişkileri.
    • Stok maliyetine giriş.
    • Stok maliyetleri sorumluluğunun tanımlanması.
  • Satın almada bilgisayardan yararlanma. İşletim programlarının satın alma ile ilişkileri.
  • Satın almanın organizasyon içindeki yeri. Çeşitli organizasyon uygulamaları.
  • Satın alma bölümünün organizasyonu.
  • Satın almanın kalite sorumluluğu.
  • Tedarikçi çeşitleri.
    • Tek satıcı. Tek satıcı konumunda satın alma yaklaşımları.
    • Çok satıcı. Çok satıcı konumunda olası yaklaşımlar.
  • Satın alma yapan işletmenin satın alma anlayışına göre tedarikçilerin konumları.
    • Malzeme bazında tek tedarikçi ile çalışan işletmeler. Toyota çalışma modeli. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.
    • Malzeme bazında çok tedarikçi ile çalışan işletmeler. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.
  • Tedarikçi ilişkileri ve değerlemesi.
    • Tedarikçilerle hasım ilişkisi – Hasım ilişkisinin olası sonuçları.
    • Tedarikçilerle işbirliği ilişkisi ve çıkar birlikteliği ve olası sonuçları.
    • Tedarikçilerle nötr ilişkiler ve olası sonuçları.
    • Tedarikçi karnesi ve stok yönetimi konusunda öncelik sıralaması yapılması: Pareto analizi.
  • Satınalmacının kendi özel yaşamındaki verimliliği ve yaşam kalitesi. İdeal bir satın almacının 24 saati nasıldır? Bu 24 saat kullanımı satın almacının hangi performansını nasıl etkileyecektir?
    • Profesyonel verimsizlik ve başarısızlıkta kişisel verimsizliği etkileri
    • Satın alma mesleğinde profesyonellik ve özel yaşam iç içedir.
    • Satınalmacının eğitimi nasıl olmalıdır?
  • Malzeme yönetimi ve planlama işbirliği.
  • Satın alma planlaması ve satın almanın stok yönetimi konusundaki sorumluluğu.
  • Satın alma bütçesi – Başarılı bir bütçe hazırlamaya yönelik yaklaşımlar. Projeksiyon yapılabilirliğin önemi.
    • Yüksek enflasyon ortamında bütçe hazırlanması önündeki engeller.
    • Kararsız talep durumunda bütçe hazırlanmasının önündeki engeller.
    • Yeni eğilimler; sabit olduğu varsayılan değerlerle değişken bir bütçe hazırlama mantığı ve kolay projeksiyon yapabilme avantajları.
    • Bütçe yapılabilmesinin temel çıkış noktası : bütçe verilecek olan hedeflere göre hazırlanmalıdır.
  • Satın alma performansının ölçümü.
    • Performans ölçümünde çeşitli kriter yaklaşımları
    • Hangi kriter doğru olabilir?
  • Satın almada maliyet düşürme yöntemler.
    • Stok maliyetlerinde düşüm satın almacının maliyet düşürme önceliği olabilir mi?
    • Stok maliyeti düşürme çalışmalarında satın almanın olası kuvvetli katkıları.
  • Satın almada toplam kalite yönetimi.
  • Satın almada takım çalışması ve işletme içinde satın almanın takım gibi çalışacağı diğer departmanlar ve iş birliği esasları.
Salgında Satınalma Süreci Workshop – Murat Arıncı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön