Turizm konaklama sektöründe yüksek gıda tüketimi olduğundan, satın alma ve tedarik alanında hızlı değişimler ve gelişmeler yaşanıyor ve satın alma zor günler geçiriyor.
Satın almada bu değişimler sık sık yaşayacağımızın işareti sanırım.
Satın almada teknolojiden yani “DİJİTAL DÜNYADAN” artık güç almamız gerektiğini düşünüyoruz.
Kimi zaman da satın alma profesyonellerini zorlayan olumsuz, sağlıksız, tedarik zinciri oluşturulmaması koşulları önlemsizlikten kaynaklanıyor.
Sebebi ne olursa olsun satın alma trendleride izlenebilir ve doğru çıkarımlar hesaplanmalıdır. Satın alma uzmanları doğru alım hamleleri yaparak, şirketlerinin finansal hedeflerine daha da yaklaştıracak satın alma adımlarını doğru atmayı başaramadılar.
Doğru hesap satın alma ve tedarik alanında 2021 yıl belirli trendler izlenmeli diye düşüyorum.
1- İsrafı iyi tespit ederek tasarrufun ötesinde geri dönüşüm yaratmak .
Günümüzün tedarik zincir, tasarrufun çok daha ilerisini talep ediyor. Satın almada temkinli gitmek önemlidir.
Şirket için değer yaratmak, çok kıymetli satın alma profesyonelleri için hep kalıcı satın alma yaparak hedef belirlemek .
Gelecek dönemde, tedarikte yenilikçi çözümler ve sürdürülebilir kalıcı yaklaşımlar proje plan yaratılmalıdır.
2- Günümüz satın alma dünyasında E-Satınalmaya geçiş dönemi hızlandırılmış şekilde hiç düşünmeden başlanmalı.
Özellikle Covid-19 bulaşı pandemi dönemi, dijital satın almada doğru platformları tercih eden firmaları ve markaların sayısı artış göstermeye başladı.
Bundan sonra kalite ve markanın kalıcılığın önemsemenin en önemli şey olduğunu düşünüyoruz.
Dijital satın almanın profesyonellik sağladığı yeni nesil çalışma şeffaflık gibi avantajlar göz ardı edilemeyecek ve önümüzde temkinli satın alma günleri başladı diye düşünüyoruz .
Turizm konaklana sektöründe sezon döneminde doğru şirketler ve teknolojik çözümlere yöneltmeye devam edecektir.
3-İlişki yönetiminin önemi ve süreklilik.
Kişiler arası ilişkiyi güçlü tutmak çok önemlidir ve kalıcı yeni nesil “satın alma destinasyonları” oluşacaktır.
Akıllı satın alma hamlelerinde zaman daha fazla önem kazanacak.
Tedarikçilerle ve diğer çözüm ortakları ile iyi ilişkiler kurmak ve geliştirmek, değişen satın alma rüzgarında, kalıcı sağlıklı satın alma ayaklarının kurulması önemli.
Tedarikçi şirketlerin ihtiyaç duyulduğunda, hızlı ve kolay bir şekilde, doğru satın alma cevap verebilmesi için, turizm sektöründe hayati önem taşıyacak, marka ve kaliteye öncelik tanınmalıdır .
Satın alma borsası oluşturmalı ya da profesyonel dijital satın alma yazılımlarına yönelmeliyiz .
Satın alma e-ticaret kullanmalı ve turizm sektöründe, sezon yılı ilerledikçe başarı ve müşteri memnuniyetinin kritik gizli kahramanı olan satın alma müdürlerimizi önemsemeliyiz .
4-Evden çalışmaya uyum sağlama dönemi yeni bir çalışma sistemi olgusunu oturttu.
2021 yılı birçok sektörde olduğu gibi satın alma müdürülerinin de evden çalışarak yeni nesil dijital satın alma dünyasında, e- ticaret uygulamalarında, pazarda, “SATIŞ PAZARLAMA” alımlarının ve satışlarının tamamlanabileceğini teslim edilebileceğini anladılar ve çalışmalar sonucunda gösterdiler.
Satın alma ve tedarik profesyonelleri için de bu durum geçerli. Satın alma uzmanları, tedarikçi firmaların uzaktan çalışma sistemlerini düzgün bir şekilde yürütecek altyapıya sahip olmalarını bekleyecek gibi görünüyor.
5-Çevresel uyumlu satın alma, sürdürülebilirlik.
İklim değişikliği konferansı Kasım ayında İskoçya’nın Glasgow kentinde yapıldı.
İklim değişikliği ne yazık ki dünyada kötü alarm veriyor.
Tedarik alanında ise, alıcılar, teklif sahibi şirketlerin bu çok önemli çevreci tutumlarını daha çok uyarılarla hissettiriyorlar.
İlişkiler ve beklentilerimiz artıyor. İsrafı durdurmak için çok büyük çalışmalar başlattılar.
Örneğin üretimde karbon emisyonunu azaltma ve dengeleme önlemleri üzerinde özelikle konaklama sektöründe, atıkları arıtma ve geri dönüşüm çalışmaları ve projeleri daha çok çoğaltmamız lazım.
Tedarikçilerden daha fazla ar-ge, bunu yanında girişimcilik doğrultusunda, bilgi talep edilmesi olası uygulanması lazım.
6-Ekonomik ve finansal istikrar oyunun içinde, satın alma sorumlusu meslektaşlarımız oyuncusu olmak zorundadır.
Satın alma uzmanları yıl içinde süreklilik toplantıları yapmamalılar.
İzlenebilir ve satın alma akışını denetlenmiş hesaplara eğilimleri yükseltmeliyiz .
Bu işinize ne kadar hassasiyetle odaklandığınızın işaretidir.
7-Sertifikalar ve yeterlilik belgeleri satın alma uzmanlarının tüm alımlarda ve tüm ürünler üzerinde, izlenebilir sistem tarafından dikkat edilmeli diye düşünüyorum.
8-Daha küçük çaplı tedarikçilere destek olunmalı.
Covid-19 kaynaklı kesintiler ve ekonomik darboğaz yaşadığımız ortada ve çok zor günler geçirdik.
Küçük çaplı tedarikçiler için risk oluşturmuş durumda bugünün pazarında.
Tedarikçilerin yaşadığı sıkıntı, kuruluşların müşterilerine ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri sunmaları doğrultusunda sorunlar yaşayabilirler.
Bu nedenle tedarikçilere ne zaman ödeme yapılacağı konusunda şeffaflık ve öncelik sağlanmalıdır.
Mağdur olmaması için zamanında masanın, karşı taraf alım yapan, taraf olarak hak ediş ödeme yapılmalıdır.
Önümüzdeki dönemde, tedarikçilerle karşılıklı güvene dayalı güçlü ilişkiler kurulması, firmalar ve markalar adına çok önemlidir.
Daha etkili bir şekilde işbirliği yapılması ve yeni gelir akışları bulmak için birlikte çalışmasına yardımcı olarak sürdürebilirlik akışının önü açık olmalıdır.