Türkiye’de Satınalma ve Değişim

Türkiye’de Satınalma ve Değişim

Türkiye’de satınalma ve değişim. Covid-19 Tüm dünyanın insan sağlığı olmak üzere. İnsanoğluyla ilgili tüm sektörleri ve özellikle ekonomi, sosyal ve psikolojik yüksek etkisi altına almıştır. Pendemi bulaşı yani COVİD-19 yayılımını önlemek için tüm dünya önlemler kapsamında sınırlarını kapatmak zorunda kaldı. Seyahat yasaklarını kısıtladı, sıkı karantinalar oluşturmaya başladılar. Önlemleri bir panik içersinde hayata geçirmeye başlatılar. En çok etkilenen sektör ise dünyada Turizm sektörü ve hizmet sektörü olduğunu biliyoruz. Çünkü turizmin ülkemizde tiryaki haline gelmiş. Farklı ülkelerin 2.vatanı haline gelmiş olduğunu bu süreç içerisinde gördük ve öğrendik .
Dünya liderlerinin bile? Kendi ülke vatandaşlarının baskısı sonucunda Türkiyeye gelmek isteyen vatandaşlarının baskısı sonucunda, çark ettiğini gördük ..
Bu ülkeler, Almanya, Rusya, Fransa ,Hollanda, Avusturya, Belçika, İtalya, bizleri sevindiren olumlu reaksiyonlar olmuştur .

Turizm Fuarcılık ve İnovasyon


Turizm ülkemizde çok değerli bir inovasyon hareketliliğinin önemini sahip olduğunu fark ettik.
Pandemi sonrası, Turizm satınalma hareketliliklerini, turizm satınalma müdürlerimizin zor günler geçirdiğini gördük.
Turkiyede satinalma müdürlerimiz alımlarda, tüketici davranışlarının olumsuz tedarik zincir alımlarda, reaksiyonlarla karşılaşmalarına sebep olmuştur .
Çünkü “ÜRETİM” yoktu ve bu olumsuzluklar değişmeyeceğini panik havası düşünmeye ve yaşamaya başladılar..
Biz turkiye otel satınalmacılarını bu durum karşısında. Turizm sektöründe, arz ve talep dengelerine yansıdığını farkına vararak. Bu dönemlerde, turizm anlayışında yenilikler farklılıklara yol açmasına sebep olmuştur.
Bu çalışmada sonucunda sürekli değişim oluşumunu. Yeni, yeni tanımaya başladığımız düşmanımız Covid-19 en çok hasar olarak gelirlerimizi olumsuz şekilde etkilemiştir.

Antalya Turizm Fuarcılık ve Türkiye’de Satınalma ve Değişim


Hiç alışık olmadığımız bulaşı “Mutasyon” sonrası bizlere. Sürekli panik havası yarattı ve dersimizi iyi çalışmamıza sebep olmuştur.
Üstün gayretlerimiz sonucunda. Olması gereken gelişmeler ışığında. Türk turizminde yaşanacak gelişimler ve çalışmalar doğrultusunda. Biz Türkiye Satınalma müdürlerimiz, önümüzdeki fırsatları ve riskler analiz ederek. Hatta yeni farkındalıklar bulmamızı ve Sağlamamız gerektiğini biliyoruz.
Çünkü yeni Turizm satınalma dünyasında dijitalleşmekle, çok farklı Fuar anlayışıyla, Türkiye satınalma dünyasında olumlu gelişimleri bizi yeniliklere yöneltti ..
Olumlu pencereden baktığımızda, Türkiye’nin ilk ve değerli Kimliği olan ve STK olarak proje yeniliklerinden ve çok değerli alt yapı planlamalarımızla, imza atmayı büyük bir sorumluluk bilincindeyiz.

Antalya Turizm Fuarcılık Anlayışı, Türkiye’de Satınalma ve Değişim

Türkiye Otel Satınalma Müdürleri Eğitim Derneği olarak, bu büyük değişim sorumluluğunun altına imzamızı atacağız .
Türkiye Turizim Fuarcılık anlayışının artık değişeceğini, ilkel fuarcılık anlayışının bitmesi gerektiğinin bilincindeyiz. Hatta yeni çalışmalarınız arasında turizm fuat destinasyonları hazırlıkları içerisindeyiz .. 07-07-2021 tarihinde Türkiye Otel Satınalma Müdürleri Eğitim Derneği Olarak, 6. genel kurulumuzu yaptık.
Çok yakında çok değerli isimler ve çok kıymetli kimliklerin, değerli başkanların aramıza katılacaklarını göreceksiniz .. Çok yakında Yeni satınalma trendlerimizle, bizleri yakından izlemenizi tavsiye ederiz..

Murat ARINCI

OSMED Yönetim Kurulu Kurucu Başkanı

Murat Arıncı OSMED Yön. Kur. Bşk.

Türkiye’de Satınalma ve Değişim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön