SATINALMA YÖNETİCİSİ

Değerli dostlar ve turizm emekçileri hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.

Turizm adına her şeyin olumlu seyrettiği şu günlerde, icra ettiğimiz mesleğimizle ilgili bazı kuralları ve bir yöneticide bulunması gereken özellikleri hatırlamakta fayda var.

Satınalma yaparken en önemli konuların başında ödeme şekli gelir ve bu süreçte yöneticiye güven verir, elini oldukça güçlendirir. Ayrıca tedarik sürecinde piyasanın nabzını tutmak, tedarikçilerle birlikte maliyet analizleri yapmak ve yenilikçilik konusunda fikir alış verişinde bulunmak da bir satınalma yöneticisinin başarılı olmasında çok etkilidir.

Sıralayacak olursak;

Ana hedef, uygun kalitede ve miktarda, yerinde zamanlama ile doğru fiyatla doğru yerden ürün/hizmet alımıdır.

Bir satınalma yöneticisi;

*Stratejik düşünür, zamanı iyi kullanır.

*Karar alma yeteneği vardır.

*Araştırmayı sever, pazarlık taktiklerini bilir.

*Tedarikçi seçerken bilimsel ve sistemsel hareket eder.

*Tedarikçi geliştirmede üst seviyededir.

*Sözleşme yapar, tedarik sürecinde oluşan problemleri anında çözer.

*Analitik düşünür.

*Gerektiğinde risk alır ve bu süreci yönetir.

*Kıyaslama ve karşılaştırma yeteneklidir. Doğru fiyat alır.

*Satınalma sürecinde, tedarikçi performansını iyi analiz eder.

*Maliyetler konusunda piyasa koşullarını takip eder, odak noktası budur.

Önemli bir seçim dönemine girdiğimiz şu günlerde, sonucun ne olursa olsun ülkemiz adına hayırlı ve uğurlu olması temennisiyle, turizme katkılarından dolayı OSMED başkanımız Sn. Murat ARINCI’ya, LİNOS ajans Gn. Müdürü Sn.Nihal KOPUZ ARINCI hn. ve ekibine sonsuz teşekkür ediyoruz.

“Gerçek ilerleme ilerici olunca değil, ilerliyor olunca meydana gelir.”