Haydar ÇETİN

Amelia Beach Resort Spa Hotel|Genel Müdür

OSMED|Yön. Kur. Bşk. Yrd.

01/05/2019

S Ö Z Ü N   Ö Z Ü   T U R İ Z M İ N     S L O G A N I

Turizm adına yapılan fedakarlıkların ve  çabaların  beyhude olmaması adına, 2019 yılı  başarılarla dolu geleceğimiz olsun. Genel  değerlendirme raporları hazırlayan ve bütçe çalışmalarının tutması için dua edenlere. Conseptle hizmet yarışını fuarlara  taşıyıp  kampanyalarla hizmete   katkı sağlayan,  değerli turizm gönüllülerine. UNWTO  (World  Tourism  Organisation ) Birleşmiş  Milletler  Dünya Turizm Örgütü  ya da  kısaca  Dünya Turizm Örgütü sürdürülebilir  ve  evrensel  olarak  erişilebilir  turizmin  tanıtım gönüllüleri ne. Turizm hizmetinde bayrak  yarışına katılanlara. Bayrak yarışında  elimizdeki   bayrağı  hedefe götürecek, geleceğin pırıl pırıl  değerlerine ‘de   selam   olsun.,

Japonya ve Rusya 2019 yılını TÜRKİYE  Turizm yılı ilan etti. Türkiye  2019 Turizm yılını Peygamberler şehri  Urfa ‘da,   Göbekli tepeyi,  M.Ö 10.000  yılına ait bulgularla  dünyaya duyurdu. Peki asıl mesele tarih ve kültürel değerlerimizin sayılamayacak kadar çok olmasına rağmen, Turizm de başarısızlıklar  hala  nasıl  söz konusu olabilir.!. .

Anadolu dünya kuruluş merkezi, geçmiş mirasların barınağı, Elle tutulur, gözle görünür değerler. Turistin yaşama sevinci, heyecanında gizli. Şimşek hızı uçak mesafesi, Sözün bittiği  yer’ de  insanlığın özü. Din, dil, tarih, kültür, sıcağın ve doğanın ahengi Anadolu muz.

Şimdi gelelim bir de işin  gerçek turizm boyutunda neler oluyor. Ne durumdayız  ve neden gerçek turizmin traşlı halini görmekten imtina ediyoruz. Bunca yazılarımızda sesleniyoruz, turizmin sloganı ne diye. Çözüm önerilerimizin dikkate  alınması için, sürekli   söylemeye neden hala   devam  ediyoruz…!!!  

Turizmde bölgesel Destinasyon sorunu devam etmekte. UNWTO verilerini yerine getirmede başarısız olduk. Alternatif  turizmde beklenti hedeflerin altında kaldığı için, kapatılmalar ve  çözülmeler  devam etmekte. Kah çocuklu aileler, kah  çocuksuz aileler  Consepti. +18 yaş  +40 yaş  vs  gibi arayışları devam etmekte. Her şey dahil sisteminin genel anlamda concept standartlarını hala belirleyemedik. Turizme özgü tanıtım Sloganımızı’ da  henüz  belirleyemedik.

Şimdi gelelim Turizmin gerçeklerle yüzleşmesine ve son durumumuz ne diye.  Neden mi  söylüyorum gerçek turizm ne durumda diye.!  Turizme gönül verenlerin çabaları bizlerin medarı iftarı değerlerimizdir.

Bir açılım yapmak fena olmaz sanırım. Bisküvi denince akla  E…  E.. E.. Çamaşırın ABC si. Doğum günü denince HAPPY BİRTHDAY,  Sevgililer günü denince ÇİÇEK, Havada uçan KUŞ, yerde yürüyen KARINCA, Ankara  denince BAĞLARI, İstanbul denince BOĞAZI, Trabzon denince SÜMELASI. Tuttuğumuz Futbol takımlardan tutunda, Şehirlerin bile kendilerine özgü Türküleri, Ağıtları  ve  Şarkıları var. Peki Turizm denince ne geldi  akla (Deniz, Güneş, Kum, Tarih, Kültür, Doğa, Kaplıca vs vs ) Yedimin ayakları 65 numara, kimsenin ne ayağına nede bedenine olmuyor. Turizmin Nerede şarkısı, hani marşı, Karşılamada uğurlamada ne söylüyoruz  şimdi Turistlere.  Fuarlarda milli marşımızı mı söylüyoruz, yoksa oynama şıkıdım şıkıdım mı diyoruz. Yoksa yabancı veya yerli enstrümanlarımı çalmaya devam ediyoruz. Turizm reklamlarında evrensel sloganımız ne. Bak mesela otellerde çocuklara özel Rusca, İngilizce, Almanca mini club şarkıları söyletiyoruz. 81 il ve ilçeleri, hatta kasaba, köy  ve mahallerin yanında, ince ayrıntıları anlatan görsel efektleri dünya dili şarkı sözleri ile anlatabilseydik. Yeşil çam yapamazsa Hollywood ta filim yaptırabilseydik. Şarkı, türkü, aranjman adını sen koy yarışması yapabilseydik..  Deniz suyu   med cezir  leri,  örnek alıp,  keşke yön tayin etmeye çalışmasaydık.

 Hani  yerli malı haftası kutlanırdı okullarda eskiden. Tüm malzemeler Alman, Fransız, Hollanda vs  malıydı, içindeki yediklerimiz  sadece yerli malıydı.  Sınıfta   öğretmenlerle beraber  yerli malı haftasına alkış tutardık. Yerli malı Türkün malı, her Türk yerli malı kullanmalı diye. Sen çok yaşa yerli malı haftası.

Turizm derneklerinin Devlet destekli, resmi ve gayri resmi kuruluş  amaçlarında veya tüzüklerinde, kesinlikle tanıtım  sloganımızın devamlılığı esas bir maddesi  yoktur.

Turizmde  ülkelerin sosyal ve  ekonomik  güven  istikrarını sağlamasından sonra beklentilerin kâra geçeceğini bilmemize  rağmen, ülke  yararına  kendimizi  istikrarın neresindeyiz  sorgulamasına ve özeleştiriye açık tutma  başarısını gösterebiliyor muyuz.?  Yoksa  görsel ve yazılı basındaki  bilgi karmaşası fikirleri tartışıp, düşüncelerimize  yön mü  veriyoruz…?    

Turizm Cennetinin  tüm nimetlerini  ayrı ayrı sınıflandırarak, her biri diğerinden ayrı  kazanç kapılarının, arz ve taleplere göre  alt yapısı sağlam zeminlere oturtulduğuna  inanıyor muyuz…?

Turizmde  taşıma suyu  değirmen fikirlerleri  bırakıp, kim nasıl anlatıp ikna kabiliyetiyle açıklamasını yapabilecek,  lojistik  destek insan gücü hizmet  gönüllüsü çalışacak  personellere  yatırım yapılmadan, Turizmde  başarılı  olunabileceğini..?

Anadolu’nun bağrından kopup  gelen gençlik, taşralarda büyümüş, turizm de  gözlerini dünya ya  farklı pencerelerden bakmasını öğrenmeye çalışırken, aile değerleri ve yetiştiği bölgelerde toplum değer yargıları ile çelişkiler zincirinde  kendisini  hizmet  sektörüne nasıl adayabilir.?

kalitenin  dili, dini, ırkı, inancı, dostluğu,  düşmanlığı, örfümüz, adetlerimiz, inancımız  ve kendi değer yargılarımıza bakılmaksızın, Turizmde  hizmette sınır yoktur deyip  nasıl hizmet  bekleriz.!

Her işletmeye lazım olacak personeli, kim nasıl  turizmde bir  kazanç kaynağıdır deyip, sorularına çözüm bulup  yol gösteremeden, mesleğe  asimilize  edebilecek  yılın yarısı aç yarısı tokken.?

Biz turizmde kazanç binası  sistemin  temeli depremlere dayanır mantığıyla hareket edip, sorunlarla boğulmaya devam mı edeceğiz. Yoksa  turizme gönül vermiş tecrübeli çalışanların fikirlerini alıp yarınlara dair geleceğimizi güvence altına almak adına komisyonlar mı kuracağız. Yine devlet destekli çözmenin  yolunu mu  arayacağız.?  Yoksa hangi  yatırımcı lades olacağını  bile  bile  ladese girer  sorusuna,  işletme turizm olursa  kaybetmez mi diyeceğiz. Turizm söz konusuysa  bile  bile  ladese girer cevabı, basit  sorunun kolay  cevabı olmaya devam mı edecek..?

Yıl 12 ay, turizm  sezonu  çoğunlukla  7  ay  ve  her  geçen  gün  kısalan  sezonda  kalifiye  eleman  ihtiyaçları ve kötü geçen  sezonlara, keşke  turizm  kuruluşları  yurtdışı  reklam  paraları adı altında oda başı toplanan üyelik aidatlarını fazlalaştırsa., sezonu 12 aya çıkartabilecek bölgesel yeni destinasyonlara   imza  atıp örnek turizm  bölgeleri  oluşturabilse..?

Turizmin ileriye dönük  sürdürülebilir meslek grubunda kalifiye eleman açığını kapatması adına, turizm okullarından  mezun öğrencilerin, meslek edindim diyerek  sevinmesi ve devletin’ de  turizme  kalifiye eleman yetiştirmeye devam etmesi  taktire şayan bir yatırımdır.

 Hizmete gönül  vermeye kendini adamış gençliğin  sezonluk  işletmelerde çalışmak zorunda  olması ve mesleği  devam ettirebilmesi, sizce,  geleceğini güvence  altına alabilmesi, devletin’ de  bu mantıkla turizmde yaptığı yatırımla  getirisini görmesi  mümkün  olabilir mi.?

İşletme  sahipleri  kalifiye olmayan personel için, belki sezon açılışına  aynı işletmeye  gelmeyecek ve yaptığı eğitim giderinin  karşılığını  devletten farkı  alamayacağını bile bile yatırım yapmak ister mi.?

Turizm  bakanlığının  gerçekçi ve uygulanabilir çalışmasında, sektörün sorunlarına operasyon el  yaklaşması ve işletmeci ile  çalışanlara  olumsuz  koşullarda  destek vererek küstürmemesi  gerekir.

Turizm  mesleğinin   uzun vadede kazanç kapısı olarak istikrarı yakalamak adına, birlik ve beraberliğin ortak  noktasında  çözüm  sürecinin  henüz  geç  kaldığı  söylenemez.

Turizm  yatırımlarında  eksik olan sancılı yanımızın  tedavisinde  özeleştirilerimiz  rencide edici değil’ de, çözüm arayışında olumlu fikirlerle  yaklaşmamız  bize fayda  sağlar.

Turizmden nemalanan bireylerin en küçük çakıl taşı dahi olsa, taşın  altına elini sokarak çaba göstermesi ve alt yapının sağlam zeminlere  oturtulmasıyla  sistemin  istikrar  getireceğine  inanıyorum.

Turizmin fedakarlığı külfetli, hizmeti zahmetli fakat yorgunluğu hafif bir meslek olduğu bilinciyle,  12 aya çıkmasını istediğimiz sezonun, devlet  desteğini almış ve  destinasyonu belirlenmiş   bölgelerle  çözüme  kavuşmasını  temenni   ederim.

SEVGİ  VE   SAYGILARIMLA

AMELİA BEACH SPA RESORT HOTEL

HAYDAR   ÇETİN

Genel  Müdür